Bloggen om sims 3!

Alla inlägg under mars 2012

Av Hanna & Rosanna - 13 mars 2012 16:56

Jag kunde tyvärr inte skriva något för att vi inte hade något internät förra helgen  . Aja nästa helg kanske.. ;) 


Av Hanna & Rosanna - 9 mars 2012 22:14

Ja det har varit lite stilla på bloggen i vecka, men nu i helgen ska jag väl blogga! Just nu är jag faktisk lite tröt (!), men nog för att jag har varit på ett disco. Menmen tillbaka, ny serie om medeltiden imorrn! 

Bye bye

   

Av Hanna & Rosanna - 4 mars 2012 12:29



Josephine - röd  

Loretta - orange

Elisabeth - grön

David - blå

Övriga karraktärer - grå


   

Josephine - Hej, är inte ni Fru Bergström?

Elisabeth - Jo, vill du sälja tidningar så är jag inte intresserad.

Josephine - Onejnej! Men däremot stod det att ni hade ett rum i uthyrning om man erbjöd sig vara städerska och så? Eller hur?


 

Elisabeth - Ja det är rätt flicka lilla.

- Då skulle jag och min vän gärna ta jobbet... Om det går förstås..

- Det blir strålande. Var är er vännina?


 

- Ehm hon borde faktiskt komma snart. 


 

Hennes ansikte är så.. jag känner igen det...

 

- Här kommer hon, Loretta. Oh juste jag har inte själv presenterat mig! Jag är Josephine.

- Angenämt. Kom in så visar jag er ert rum.

 

- Här är det, jag lämnar er för att paka upp och så.

Loretta - Jaha inte så stor och lyxigt rum hon gav oss... Lite snållt hon är ändå en av de rikaste i det här landet..


 

- Loretta! Fokusera! Vi är inte här för något fånigt jobb och sovrum! Vi ska bara göra det vi kom hit för och sedan sticka.

 

Loretta - Förlåt, jag ska väl inte säga något alls. Det fanns iallafall ingen dator och så i fängelset.

- Fängelse... ush jag vill inte hamna där igen... Aja på något sätt måste vi vara så omisstänkta den här gånge och de får aldrig veta våra riktiga namn!

 

- Självklart. Jag bjuder Miss riktjejen på fika inne i stan och medan ska du leta fakta och så.

- Mm...

 

Byrån...

 

Det kanske finns något här.. aah ett foto... 

 

Jag hör steg utanför dörren och stoppar fotot i fickan och stänger byrån. Då öppnas dörren.

 

David - Hey, vilse? Sa han och log.

- Ja kanske lite.. Jag är Josephine.

 

David - Jag är David. Oshit va ska jag göra? En lång tystnad och stirrande i varandras ögon fick mig att göra det första jag tänkte på.

 

- Kom jag ska visa dig en sak Josephine..

   

Det var en underbar natt och det ända jag tänkte på var David fina ögon... Jag glömde nästan allt, jag glömde nästan varför jag var här. Varför jag ville hämnas.

Av Hanna & Rosanna - 3 mars 2012 17:17

 

ser heelt muppig ut haha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
   

Av Hanna & Rosanna - 2 mars 2012 22:50

 

Jag har gjort själv och inte copyright!


Internat skolor


På sims 3 leva livet finns det internat skolor, och jag tänker skriva lite om det idag!


Om du har ett barn eller en tonåring kan du skicka in de på en internat skola. För att skicka de till en internat skola så använder man mobilen eller också datorn och väljer vilket barn som ska skrivas in på en internat skola. Morgonen därpå hämtas barnen eller barnet för att åka iväg.


De olika skolorna är, 

Fort Saluts Militärskola som kostar 1200 § varje period och man får egenskaperna prydlig och diciplenerad.

Och de undervisar atletisk och kampsport, bra karriärer är bekämpning mot brottslingar och militär.


Skolan för fred & kärlek som kostar 800 § varje period. Man får egenskaperna miljömedveten och vegetarian. De undervisar i fiske-färdigheter och bra karriärer är vetenskaplig och kulinarisk.


Konstskolan LeFromage  som är en bra skola för musiker och skådespelare. Det kostar 800 § varje period och de undervisar i karisma, målning, fotografering (om man har destinations världen..), skulpterande, författare,piano,trummor och bas, man får egenskapen dramatisk.


Dribbeldunks idrottsakademi som kostar 1200 §. De undervisar med läxor, atletisk, kampsport och studsmatta. Man får egenskapen äventyrlig och karriärer som passar är proffisonel sport.


Prydinges högre internatskola kostar 1600 § och  de tränar på logik, karisma och författare där, man får egenskapen ambitiös och karisma. Bra kariärrer är medecinskt, affärer, journalism och politik.



När barnet är in skrivet och går i skolan kan man inte styra barnet förrän perioden är slut eller om man väljer att skicka hem det igen. Om man ska skicka hem det så kan man ringa eller använda mobilen och plocka hem det. Men man kan alltid ringa och småprata med det i mobilen!


Det kan komma upp tex att ditt barn inte trivs i internat skolan och vill hem, och då komme de upp alternativ om den ska stanna eller åka hem.


Om du plockar hem de så finns det inget som betyder att den ska ha så mycket färdigheter osv, utan ibland kanske man inte tjänat någonting på att skriva in de och ibland så visar det att du tjänat på det. Men de skolor som du får betala mest för är i längden mer lönsamt, fast om man inte vill att sitt barn ska bli mattesnille ska man nog ändå inte söka till tex prydinges högre internatskola. 


 

Av Hanna & Rosanna - 2 mars 2012 20:45

 

 

Här en min ssim som blev vampyr. 

men det är inte det historien ska handla om

Ps. tur att Hanna hittade sin skiva!

//Rosanna

Av Hanna & Rosanna - 2 mars 2012 18:59

Jag hittade min sims skiva p.g av mamma, haha tack mummy!   Så nu ska jag starta med en historia !   

Fråga mig

7 besvarade frågor

Mitt liv

Det handlar om en tjej som har ett jobbigt liv, hennes pappa dog i en bilolycka och bara några år efter dog hennes mamma av cancer. Hon har känt sig så ensam efter det och skaffade en bondgård. Men det är inte bara det hon har blivit mobbad i skola, är fattig och kaan knappt ta hand om bondgården för hon jobbar på en mataffär i stan, så hon anställer Charlie som ska hjälpa henne att taa hand om bondgården, men hon skaffar också ett starkt band mellan dom. Mer än vänner?

Men sedan är det något som smyger på tomten occh djuren blir som tokiga på nätterna, det slutar med att Charlie faktiskt får bo hos Sarah! Men det är något med skuggan som skrämmer djuren, och även Sarah.

Omröstning

Har du ett konto på thesims3.com?
 JA!
 Ja, men är aldrig inne..
 Nej, det funka inte.
 NEJ!
 Jag gillar inte ens sims...
 Annat

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards